’Dijital Platformlarda İçerik Üretimi ‘Metinde Etkili Dil Kullanımı ve Reklam’
Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesi, sektörde aktif olarak yer alan mezunlarını öğrencilerle buluşturmaya devam ediyor. Mezun Öğrenci buluşmaları kapsamında Salezoo – Brands.ist Dijital İçerik Yöneticisi Kübra Deniz ile söyleşi gerçekleştirildi. Dijital çağın iletişim dili, sektörde değişen beklentiler ve içerik üretiminde çok yönlülüğün öneminin ele alındığı söyleşinin moderatörlüğünü Gazetecilik Bölümü Arş. Gör. Asiye Ceren Başal Yıldız üstlendi.
İçerik üreticiliğinin çok yönlü bir beceri haline geldiğini belirten Kübra Deniz, “Bugün yalnızca iyi yazmak yetmiyor aynı zamanda içeriği doğru formatta sunmak, görsel ve video desteğiyle güçlendirmek ve hedef kitleye hitap edecek dili kullanmak gerekiyor. Yazı diliyle anlatabilen, görseli okuyabilen, video montajlayabilen gençler sektörde birkaç adım öne çıkıyor. AI (yapay zeka) destekli içerikler artık kaçınılmaz ama yapay zekâyı etkili kullanmak için bile önce dil yetkinliğinizi geliştirmeniz gerekir. İçeriğin özü hâlâ güçlü bir anlatımdan geçiyor. Bu nedenle öğrenciler içerik oluştururken çok yönlü düşünebilmeli ve bunu uygulayabilmeli. ” dedi.
Kübra Deniz: “İlk üç saniyede etki yaratamayan içerikler kayboluyor”
Reklam ajanslarında edindiği deneyimlerden örnek veren Deniz, “Bazen bir kampanyayı iki kelimeyle anlatmanız istenir. Bu iki kelimenin hem duyguyu vermesi hem markayı taşıması hem de algoritmaya uygun olması gerekir. İşte burada güçlü bir dil ve kelime dağarcığı devreye girer. Bugün reklam sloganı yazarken sadece kelimeleri değil, rengi, tasarımı, hedef kitlenin psikolojisini de düşünmek zorundasınız. Çünkü dikkat süresi azaldı. İlk üç saniyede etki yaratamayan içerikler kayboluyor. Bir markanın kampanyası için 2 kelimelik bir reklam cümlesi yazmam istenmişti. Onlarca öneri içinden o iki kelimeyi bulmak saatler sürdü. İşte bu noktada güçlü kelime dağarcığı, dilin inceliklerini bilmek ve doğru hedefleme yapmak büyük önem taşıyor.” şeklinde konuştu.
Kübra Deniz: “İyi bir haberciyseniz, iyi bir reklam yazarı da olabilirsiniz”
Öğrencilere okuma alışkanlıklarını çeşitlendirmeleri gerektiğini söyleyen Deniz, “İyi bir haberciyseniz, iyi bir reklam yazarı da olabilirsiniz. Çünkü özünde ikisi de etkili bir anlatım gerektirir.” ifadelerini kullandı.
Konuşmasının sonunda gönüllü olarak yer aldığı dijital spor dergisi projesinden de bahseden Kübra Deniz, ana akım medyada görünmeyen spor dallarına odaklandıklarını söyledi. Ana akım medyada yer bulamayan spor branşlarını ve sporcu mental sağlığını merkeze alan bu yayında içeriklerin sosyal medyada ve basılı dergi formatında üretildiğini aktardı.
Derginin bir ders projesi olarak başladığını ancak gelen ilgiyle birlikte bağımsız bir yayın haline geldiğini belirten Deniz, bu alandaki tüm çalışmaların gönüllülükle yürütüldüğünü de sözlerine ekledi.
Mezunların sahada edindiği deneyimleri öğrencilere aktarması amacıyla düzenlenen söyleşiye, öğrencilerin yanı sıra İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı ve Gazetecilik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Sinan Kaya ile akademisyenler katıldı.
Kübra Deniz, konuşmasının ardından öğrencilerin sorularını yanıtladı. Söyleşi Kübra Deniz’e teşekkür edilmesiyle sona erdi.








